Zo’n ochtendje

Door de gordijnen schijnt een verdacht lichte gloed. Ik trek mijn dikke ochtendjas nog wat strakker om mij heen, gluur ik naar buiten en staar in een witte wereld. Terwijl de alsmaar dikker wordende vlokken naar beneden dwarrelen nestel ik mij op een stoel dicht bij het raam. Dekentje om mij heen, dampende kop koffie naast me en tablet op schoot. Het is zaterdagochtend en een dag vol aanrommelen ligt voor me. Prettig…

Het is stil in huis, mijn vaste ritueel op een vrije ochtend kan beginnen. Facebook, Twitter, Pinterest, mail en dan uitgebreid allerlei blogs lezen. Verdwalen in andermans schrijfsels en verhalen. Maar het duurt maar even. Gestommel op de trap. Dochterlief, gehuld in een dekentje, stiefelt binnen. Het daarop volgende uur wordt gevuld met gezellig geklets, de geur van gebakken koekjes (Wel eerst fatsoenlijk ontbijten! Jaahh mam), geneurie en nog meer gekeuvel. Van lezen komt niet veel terecht maar mij hoor je niet klagen. Helemaal niet als ze me een heerlijk wentelteefje voorschotelt. Dan biedt ze ook nog eens aan om met de hond te gaan wandelen. Het inmiddels behoorlijk dik pak sneeuw zal daar allicht mee te maken hebben. Voor ze naar boven loopt krijg ik nog instructies mee om op de tweede lading koekjes te letten, die in de oven staan.

Snow-Heart

Het geratel verstomd, ik duik weer in mijn verhaal, totdat de volgende beneden komt; iets minder blij met de sneeuw maar met evenveel verhalen. Van lezen komt niet veel merk ik al. Geeft niet, t blijft evengoed een gezellig keutelochtendje.

Het is inmiddels bijna half elf. Het wordt tijd voor een hete douche en om mijn pyjama te verwisselen voor een warme trui en spijkerbroek. Ik loop naar boven. Komt dochterlief nog even bij me. “Bedankt man, voor t opletten op de koekjes. Ze zijn nu kats verbrand!” Ai. Minpuntje.

 

2 gedachtes over “Zo’n ochtendje

Geef een reactie

