Dat was het dan… bijna

Vrijdagmiddag, languit op de bank met een kopje thee.
Een onwerkelijk gevoel overvalt me. Ik heb het er bijna opzitten! Alle opdrachten zijn af en ingeleverd, alle Proeves besproken, gepresenteerd en ondertekend. Vandaag nog even op school geweest voor de laatste dingen en nu hoef ik niets meer…
Nou ja, bijna niets. Volgende week beginnen de eindpresentaties, die van mij en mijn klasgenoot is een weekje later gepland (maar al wel af en voorbereid). Dit was het dan. Ik heb nog niet alle beoordelingen terug, maar ik verwacht toch niet dat nu nog iets tussen mij en mijn diploma in staat. Die ik overigens begin maart in ontvangst hoop te nemen.

Ik geloof dat ik de enige uit mijn klas ben die dit zegt, maar ik ga het echt onwijs missen. De vrijdagen op school dan, de opdrachten en verslagen; daar ben ik wel klaar mee. Alhoewel… Call me crazy, maar zelfs verslagen maken vind ik leuk om te doen. Maar ’s morgens in mijn autootje stappen om naar school te gaan, lessen volgen, contact met klasgenoten, het voelde werkelijk iedere keer weer als een dagje uit. Heel bijzondere contacten opgedaan waar ik de rest van mijn leven dankbaar voor zal zijn. Ik voel me toch een beetje een ander mens dan toen ik voor t eerst het prachtige gebouw van het ROC binnen stapte.

image

Daar zit ik dan, bijna niveau 4 op zak, Persoonlijk Begeleider Maatschappelijke Zorg. Weer gewoon aan het werk als assistent begeleider.
Beetje wrang voelt dat wel. Gelukkig ben ik gezegend met een geweldig team met fantastische mensen die me de ruimte geven om extra taken te doen. Maar toch…
Ach, wie weet wat er in de toekomst nog allemaal nog op mijn pad komt.
Voor alles is er een tijd en een plaats, schreef Prediker al. Het komt vast wel goed.
Nu eerst maar eens genieten van de rust.
Jakkes, wat klinkt dat saai (;

6 gedachtes over “Dat was het dan… bijna

  1. Je mag best trots zijn op je prestatie. Toch maar mooi een opleiding afgerond. Weer bijgeleerd. Weer meer kunnen delen dan voorheen. En wat je weggeeft krijg je vaak op een andere manier weer terug. Ik hoop dat je veel terug mag krijgen.

    Mooi weergegeven Yvonne.

Geef een reactie

