Wat gaat het snel…

Rommelen in een kastje met vergeten spullen en daar oude dagboeken tegenkomen. Wat je ook allemaal van plan was te doen, zodra  zo’n boekje wordt opengeslagen weet je dat er van je originele plan weinig meer terecht komt. 

“Zes weken oud is mijn kleine meisje alweer. Wat gaat het snel…” Vervolgens schrijfsels over slaaptijden, voedingen, eerste lachjes en gekke geluidjes. Ik was 23 jaar oud, had mijn baan opgegeven om fulltime moeder te zijn en genoot daar met volle teugen van. “Wat gaat het snel...” Ja, inderdaad. Die 6 weken zijn er inmiddels 798 geworden en nadien zijn er nog heel wat dagboeken vol gepend.

zwanger10“Heb je een baby in de buik?” vroeg een cliënt mij van t weekend. “Nee schat, dat zijn te veel oliebollen geweest”, terwijl ik wat rechterop ging staan en mijn buik inhield. Lukt bij mij nog. Bij mijn zus niet meer. Zij is wel zwanger. Zo leuk! Mijn kleine zusje wordt moeder. Ze was 16 jaar toen ze voor het eerst onze dochter in haar armen hield. Onze dochter is (bijna) 16 als hun kindje in haar armen ligt. “En als mijn zoon straks 16 is, houdt hij haar baby vast”, grapte ze. Hou toch op zeg… daar wil ik nog niet over nadenken. .

Een jongetje. Zus en vriend weten het sinds gisteren. Toen ze het vertelde plopte er gelijk een naam in mijn hoofd. Het zou wel erg toevallig zijn als het klopt.  Tja. Ik word weer tante. Echt niet voor de eerste keer, sterker nog, ik ben het al 16 keer. Maar dit eerste van mijn enige zus. Voelt toch net even wat anders. (sorry, lieve schoonzussen). Nog een paar weken geduld. Week of 16. Oh nee, iets meer.

 

4 gedachtes over “Wat gaat het snel…

Geef een reactie

