Sommetje

Een rekensommetje

Een lesblok bestaat uit 10 weken. De opleiding bestaat uit 2 blokken – 7 wk vakantie – 4 blokken – 7 wk vakantie – 2 blokken. In blok 1 krijgt Yvonne rekenles (waar ze overigens verschrikkelijk hekel aan heeft). In blok 8 vindt het examen rekenen plaats. Het examen telt niet mee voor het diploma. Slechts min. 20 min aanwezig zijn is verplicht. Hoe groot is de kans dat Yvonne het examen voor gaat bereiden?

image

Verklaar me voor gek maar de kans is nog redelijk groot aanwezig dat ik van de week toch nog mijn boek erbij pak ook. Zit ik daar straks voor dat beeldscherm met een groot vraagteken in mijn hoofd. Klok wat langzaam aftelt recht tegenover me. De eerste paar vragen zullen wel gaan, maar dan…. Zweet breekt me uit, hartkloppingen.
Bonkende woorden die zich in mijn hoofd herhalen: ‘Ik kan het niet, ik kan het niet…’

Best irritant als je alles wat je doet ook echt goed wilt doen. Ook als dat toch geen zin heeft. Gewoon je naam invullen, minstens 20 minuten wachten en er weer vandoor gaan. Er zijn er zat die dat zo gaan doen vrijdag. Waarom kan ik dat niet? Ik maak me een week van te voren al druk. Daar ben ik wel heel goed in; druk maken om niets. Nee. Dit keer ga ik het anders doen, sprak zij dapper. Stap uit je comfortzone;  falen mag! Slik. Even oefenen nog, deze zin. Ik geloof mijzelf nog niet zo. Ik denk dat bovenstaande vraag nog even blijft staan: Hoe groot is de kans….?

Follow my blog with Bloglovin

Een gedachte over “Sommetje

  1. Als het examen toch niet meetelt, maakt het dus ook niet uit wat voor cijfer je krijgt. Ga het gewoon doen. Dat geeft jou rust en je hebt je best gedaan. Zie het maar als een mooie uitdaging.
    Schiet me net een liedje in gedachten dat tegenwoordig veel op de radio te horen is en dan met name één regel daaruit: “all your perfect imperfections”.
    Laat dit maar even inwerken en ga dan dat examen halen. En laat ik vrijdag dan niet te horen krijgen dat je met een 9 of 10 bent geslaagd. 😉

    btw
    Mooie foto bij dit stukje

Geef een reactie

