Klotsend badeendje

waterbal

Vroeger had ik zo’n balletje. Zo’n transparante met een badeendje er in. Hoe hard je ook schudde, het beestje bleef vrolijk overeind en hield altijd zo’n grijns op zijn hoofd. “Haha, je krijgt me toch niet te pakken” leek het te zeggen. “Ik win!”
Het water klotste door terwijl de bal zelf allang stil lag in mijn handen, ik snapte er niks van. Geweldig ding, kon er uren naar kijken. Ligt misschien nog wel in een oude doos bij mijn ouders op zolder.

Zomaar ineens staat de zomervakantie voor de deur. Voor mijn idee zat ik nog midden in de drukte, komt mijn dochter thuis met de mededeling dat haar laatste schooldag is geweest en ze haar boeken in kan leveren. Heb ik zelf mijn laatste toets en sta je afscheid te nemen van je klasgenoten met wie je wonderbaarlijk snel een band op hebt gebouwd. In minder dan drie weken zit ik voor (of als het tegenzit met het weer – in) mijn tentje. Nog amper gekeken naar campings of wat dan ook. Niks voor mij…planmiep als ik ben.
Ooit gelezen dat voorpret haast nog belangrijker is dan de vakantie zelf (eigenlijk geloof ik dat niet zo…) dus misschien wordt het tijd om daar eens mee te beginnen. Maar in dat vreselijke gezoek naar de juiste camping, waar ik menig uur van mijn leven nodeloos aan verspild heb, heb ik echt geen zin. Als iemand nog wat leuks weet: roept u maar..! Kernwoorden: Frankrijk – bergen – zwembad – puberproof.
Waar ik altijd wel blij van word is het verzamelen van een stapeltje goede boeken. Geen vakantie zonder minstens uren op een luie stoel met een goed boek. Ik heb het al vaker gevraagd in mijn weblog,op facebook, twitter of noem maar op, maar het blijft leuk om van andere mensen tips te krijgen, bovendien ben ik door mijn tips van vorig jaar heen en heb ik voor nu echt geen idee meer. Wat lees jij dit jaar? Wat heb jij gelezen wat ik absoluut niet missen mag? Ik ben je nu al dankbaar….!

Spagettihoofd maakt plaats voor klotsend eendje. Langzaamaan komt het tot stilstand, het klotst nog wat na, maar I’m still standing (;
Nu dat laatste telefoontje nog, het kan ieder moment komen.
Is dochter over, of toch niet?! Geduld, geduld, geduld…

5 gedachtes over “Klotsend badeendje

  1. Gefeliciteerd met en voor je dochter! Mooie look heb je nu. ( je blog hè, jij ook hoor)
    Irma Joubert is een schrijfster die heel wat boeken op haar naam heeft, makkelijke wegleesboeken voor in de vakantie. Verder kan ik je de “Genadeklap” aanraden, en “een wolk van verdriet”, al word je van het laatste boek niet zo heel blij, denk ik. 🙂

  2. Ha lief dukkie!
    Ik neem dit jaar Stoner van John Williams mee, heb ik gekregen van mn grote broer. Weet nog niet hoe het is… Verder lees ik graag mee, want ik heb ook wel zin in wat tips!! Enne, sterkte met geduld opbrengen, spannend!! Liefs!

    • Zo zeg… dat boek heeft goede recencies!! Dat maakt nieuwsgierig…. 🙂
      K ben echt helemaal door de schrijvers heen weet je. Best triest. Hoop op veel tips, haha.

Plaats een reactie